mandag 26. mai 2014

Oppgave 2

Formidlingsoppgave i Web. 

Jeg velger å omtale oppgave 7 – Interiør og design -  som oppgave 2.

Jeg har valgt å lage en nettside for Galleriet på Valle som er et bittelite galleri som ligger på bryggekanten på Valle i Bamble. Det er et sommergalleri med ny besetning hvert år.

Designet for siden:

Det er visse ting som er gitt med ved starten av denne oppgaven. Det er logo og basisfage. Logoen er klar for en utskiftning, men må vente til neste år. Turkis er hovedfargen for galleriet. For å markere oss på området har vi malt en grind/gjerde orange.  Derfor blir det de to fargene som går igjen både på årets flyer og disse nettsidene. Produktbildene matcher også disse fargene.  Alle bilder med unntak av tre produktbilder er fotografert av meg.

Utforming av sidene: 

Siden har en hovedside (hjem) og og ni undersider. Alle sidene er like i utforming. Wrapperen en 960px i bredden og midtstilt.
Det er laget et css-stylesheet til denne side, men det er nok ikke brukt på riktig vis! Nå i ettertid ser jeg at det stylesheetet inneholder for mange elementer. Utfordringen ble at når jeg satt inn et bilde i bildeboksen på høyre side – skiftet alle sidene til samme bilde.  Valgte dermed å fjerne stylesheetet og heller kopiere sidene ved å lagre dem på nytt med nye navn.

Menyene er lagt inn som linkbokser som det er linker koblet til ordene.


Min forståelse for web begynner å ”demre”, men nok en lang vei igjen!
Link til nettsiden: http://home.hit.no/~988935/oppgave7/galleriet.html




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar